Razvoj celog mozga

Tehnika transcendentalne meditacije pokreće ključne delove prefrontalnog korteksa i tako čini mozak zdravijim, usklađenijim i celovitijim.

Kako stres šteti mozgu?

Stres, napetost, loša ishrana, alkohol i droge oštećuju neuronsku vezu između prefrontalnog korteksa i ostatka mozga. Kada ste preumorni, ili se nalazite pod velikim psihičkim ili fizičkim stresom, mozak premošćava svoje "više", razvijenije, racionalne frontalne izvršne veze i počinje da koristi primitivnije "nadražaj/odgovor" puteve. Posledica toga je da počinjete da živite kao automat i da na zahteve svakodnevice odgovarate bez promišljanja. Zato često donosite impulsivne, kratkovide odluke. Kada se prefrontalni korteks "isključi", jake emocije kao što su strah ili bes nadvladavaju i negativno boje vaše opažanje okolnog sveta.

Kako TM tehnika poboljšava mozak

TM tehnika donosi iskustvo četvrtog stanja svesti – "odmorne budnosti", odnosno "hipometaboličko budno stanje" svesti. Ovo stanje najdubljeg odmora rastvara stres, jača komunikaciju između prefrontalnog korteksa i drugih delova mozga i razvija potpun rad mozga. Zbog toga ljudi koji redovno vežbaju TM imaju jasnije, sređenije mišljenje i donose dugoročno ispravne odluke. Kada je prefrontalni korteks potpuno "uključen", emotivni doživljaj sveta je uravnoteženiji i prikladniji.

Znaci stresa

Oslabljena izvršna moć

Sklonost ka:

  • Tvrdokornom načinu razmišljanja
  • Impulsivnom, reaktivnom ponašanju
  • Kratkovidom odlučivanju
  • Slabom random pamćenju
  • Rasejanosti
  • Zloupotrebi droga i alkohola
  • Nemoralnom razmišljanju i ponašanju

Znaci TM

Snažna izvršna moć

Sklonost ka:

  • Svrsishodnom, gipkom razmišljanju
  • Ne impulsivnom, proaktivnom ponašanju
  • Dalekovidom donošenju odluka
  • Odličnom radnom pamćenju
  • Fokusiranoj pažnji
  • Odsustvu upotrebe droga i alkohola
  • Moralnom razmišljanju i ponašanju

Stresna fiziologija

Sklonost ka:

  • Umoru
  • Visokom krvnom pritisku
  • Poremećajima u ishrani i spavanju
  • Slabom imunom sistemu

Zdrava fiziologija

Sklonost ka:

  • Vitalnosti i energičnosti
  • Zdravom srčanom sistemu
  • Uravnoteženoj fiziologiji
  • Jakom imunom sistemu

Neuravnotežene emocije

Sklonost ka:

  • Nedostatku samopouzdanja i samouvažavanja
  • Brigama, strahovima, anksioznosti
  • Uskogrudim, oštrim emocijama
  • Nestabilnim odnosima sa drugima
  • Depresiji

Uravnotežene emocije

Sklonost ka:

  • Samopouzdanju i dobroj samouvažavanju
  • Osećanjima mira i sigurnosti
  • Saosećanje i empatija za druge
  • Zdravim međuljudskim odnosima
  • Sreći i optimizmu